Esteu aquí

Diari de l'intercanvi entre l' INS SALVADOR ESPRIU - LYCÉE COLBERT

El darrer mes d’ abril vàrem gaudir d’ una setmana especial. Els alumnes francesos del Lycée Colbert varen conviure tota una setmana a casa dels nostres alumnes de francès. Ara, era el seu torn, els marsellesos venien a descobrir el nostre entorn familiar i escolar, els nostres costums i la nostra diversitat cultural.

Gràcies a aquest intercanvi, els nostres alumnes han pogut relacionar-se i aproximar- se a la llengua francesa amb parlants autòctons en un context autèntic.

Ha sigut una experiència molt enriquidora tan a nivell acadèmic com a personal.

Aquí us presentem la crònica més detallada escrita pels alumnes participants:

DIUMENGE 15/04/2018

Diumenge els alumnes del lycée Colbert van arribar a les 17:00 a l’estació de tren de Girona. Vam recollir als nostres correspondents i els vam portar a casa per deixar les seves maletes i menjar quelcom. A les 18:00 vam anar al Parc Migdia i vam fer jocs per a coneixer-nos millor. Vam estar fins a les 20:00 i després vam tornar a Salt per sopar tots junts un kebab. Després vam anar a la Massana fins a les 23:00 per seguir fent jocs sense molestar als veíns. El primer dia va ser dinàmic en el sentit del poc temps que teníem i tot el que vam arribar a fer.

DILLUNS 16/04/2018

Dilluns ens vam llevar per anar, per primer cop, a l’institut amb els alumnes de França. En arribar-hi els vam rebre amb un bon esmorzar, dut a terme a la biblioteca de l’escola, i per tal de que es sentissin millor acollits, dos de nosaltres els vam acompanyar durant tot l’esmorzar.

Una vegada tips, els vàrem ensenyar el nostre institut, i en acabar aquesta petit ruta i presentar-los a alguns dels professors, amb els quals van poder parlar en francès, vam dirigir-nos cap a les classes que ens tocaven amb els nostres acollits: alguns d’ells van decidir fer classe de llatí i la resta, classe de literatura espanyola.

Desprès de l’hora del pati, agafàrem el bus per visitar Girona, allà van poder gaudir de la catedral, les rambles, les muralles, el cul de la lleona, la plaça del lleó…

Tot seguit, els nouvinguts, van dinar a l’EUSES, una de les instal·lacions esportives de Salt

DIMARTS 17/04/2018

Com cada matí, vam triar tres persones per a que acompanyessin als nostres companys d’intercanvi. L’esmorzar va començar a les 8:15 i va acabar a les 9:15, ells van anar a fer classes en altres aules que no eren les nostres. A les 10:15 van dirigir-se cap a la universitat EUSES per visitar les instal·lacions i els van convidar a dinar de les 14:45 fins a les 16.00.

Una hora després ens vam reunir tots per fer un recorregut per totes les estàtues de Salt, començant per la més propera al institut i acabant en les del Carrer Major.

Seguidament, ens vam dirigir cap a la Coma Cros a veure com assetjaven els Marrecs de Salt i finalment ens vam dirigir al Mc’Donals per sopar tots junts.

DIMECRES 18/04/2018

Dimecres a primera hora els vam portar a la biblioteca per esmorzar, després vam fer classe normal de llengua i literatura castellana i alguns van anar a classe de jardineria. Després, els francesos van anar a Tossa de Mar i Platja d’Aro acompanyats amb els alumnes de francès de 4t d’ESO.

A la tarda els vam venir a buscar a l’institut i després els vam portar a casa per descansar una mica. Ja al vespre, vam anar a l’Espai Gironès a jugar a bowling i finalment vam soparr a un restaurant tots junts.

DIJOUS 19/04/2018

El dijous va ser una mica diferent. Ens vàrem llevar més aviat ja que havíem d’agafar el bus a les 7:45 per començar la nostra guia turística a Barcelona però també per acompanyar els alumnes de teatre en francès al concurs que es feia a l’ Institut Français de Barcelona

Al arribar, vàrem entrar tots al Museu Nacional d’Art de Catalunya. Seguidament, anàrem a un centre comercial anomenat Arenes que es troba a prop del museu. Allà vàrem tenir temps per dinar i fer “shopping”.

A la tarda, vàrem passejar per les Rambles i pel Port. Més tard, hi mostrarem la catedral de Barcelona. Al acabar tota la guia turística, ens varen donar uns minuts lliures mentre l’autobús arribava per tornar cap a casa. Vàrem anar a recollir els alumnes de teatre, guanyadors del primer premi !

A l’arribada a Salt, ens vàrem preparar per després anar a la Coma Cros per la festa de comiat.

DIVENDRES 20/04

El divendres ens vam despertar molt aviat per poder fer maleta ja que, alguns dels alumnes no l’ havien feta i d’altres es volien arreglar-se. Tots nosaltres, vam agafar un transport o un altre per arribar a l’estació d’AVE a les 9 del matí, perquè el tren sortia a les 10 hores. Va ser un comiat molt emotiu i trist perquè sabíem que trigaríem bastant a una nova retrobada. Riguérem i ens vàrem fer fotos junts per obtenir un últim record. Aquest ambient es va espatllar perquè just quan ja havíem sortit fora vàrem sentir que el seu tren es retardava 30min però igualment seguírem molt sentimentals.

Des del primer moment ha sigut una experiència inoblidable on hem practicat l’idioma i a més ens ho hem passat ‘pipa’. Fet amb el qual hem fet amistats que esperem que siguin eternes. Hem rigut molt ja que tothom feia errors a l’ hora de parlar però al fi i al cap, així és com s’aprèn.

Alumnes participants:

Alba, Àlex, Anass, Estel, Loubna, Núria, Susana, de 1baxillerat i Mar, de 4t d’ ESO.