Esteu aquí

Estudiants de l’Espriu, guardonats, treballen sobre intel·ligència artificial

El divendres 24 de febrer, alguns alumnes de 2n de Batxillerat del nostre Institut, amb altres de 5 Instituts més de les comarques gironines han pogut participar a una sessió de treball sobre “Intel·ligència artificial (IA)” al Parc Científic de Barcelona (pcb.ub.edu), un dels més importants d’Europa, on hi treballen milers d’investigadors de més de 40 diferents nacionalitats.

Es tractava d’estudiants dels Instituts de Cassà, Anglès, Vilablareix, dos de Girona (Xifra i Santa Eugenia) i del nostre, l’Espriu, de Salt, que havien estat guardonats a la darrera “Jornada de Filosofia de Girona”, que va girar al voltant de la qüestió “Què ens fa humans?”. La col·laboració de la Càtedra Ferrater Mora, de la UdG, de la revista “Filosofia, ara!” i de la Fundació Princesa de Girona, entre altres institucions, ha fet possible que la Jornada tingut una profitosa continuïtat.

En concret, al Parc Científic de la UB, van treballar sobre les darreres novetats i reflexions al voltant de la intel·ligència artificial, i la seva corresponent anàlisi filosòfica. La sessió va estar a càrrec del Director del Parc Científic, el Dr. Ignasi Belda, que va exposar i debatre amb els participants sobre sistemes que aprenen, recents avenços en sensòrics i en la creació d’intel·ligències no antropomòrfiques. Especialment crítica va ser la qüestió dels drets de les màquines, en el marc d’una visió tecnològica, ètica i jurídica. El treball – en el que els vincles de tecnologia i filosofia es van fer palesos – va incloure referències a Aristòtil, Descartes, Spinoza, Turing, Rifkins, i molts altres. També es va realitzar una acurada visita a les instal·lacions del Parc, avantguarda de la recerca al nostre país. Algunes imatges  es poden veure en aquest àlbum ampliable.

Aquesta col·laboració entre el “Parc científic”, una autèntica “catedral de la ciència”, i els centres de Secundària, pot tenir molt de futur, donat l’èxit i el nivell de les intervencions i continguts de la sessió de treball.