Esteu aquí

LA FACTORIA DE L’ AIR BUS, A TOULOUSE

ALUMNES DE 1r DE BATXILERAT (CIENTIFIC TECNOLOGIC I ELS ESTUDIANTS DE  FRANCÈS) VISITEN LA FACTORIA DE L’ AIR BUS,  A TOULOUSE
Crònica de Sergi Angelats, alumne de 1r de batxillerat B

Els últims dies del mes de Desembre, concretament els dies 17 i 18, vam anar a Toulouse per poder veureCarcassone, la fàbrica d’Airbus i la ciutat de l’Espai.

 

Carcassonne
El dia 17 vam anar a visitar la ciutat fortificada de Carcassonne, una fortificació que va ser declarada Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO l’any 1997. Aquesta va arribar a estar en tant mal estat que l’any 1849 es va firmar un decret oficial per tal de demolir-la però al final no es va fer ja que molta gent se’n va queixar.
A mitjans del segle XIX, Viollet-le-Duc comença a fer un anàlisi de la ciutat i a considerar els recursos que calien per tal de reconstruir-la. En el procés de reconstrucció es critica que Viollet-le-Duc cobrís les parts dels teulats amb pissarra, ja que originalment no eren d’aquest material. Encara que es va reconstruir bona part de la fortificació, a dia d’avui encara queden algunes parts que no estan del tot perfeccionades.

La ciutat de l’espai
La ciutat de l’espai és un edifici situat a les afores de Toulouse, que va ser inaugurat l’any 1997 i on podem veure experiments així com mòduls de naus espacials reals.
A la part de fora hi trobem una rèplica a mesura real del coet espacial Ariane V, així com un mòdul de la nau espacial Soyouz i el satèl•lit d’observació terrestre ERS2.
A la part de dins podíem veure subdivisions on podíem observar i provar màquines que ens mostraven experiments relacionats amb la física, tals com moviments circulars, moviments rectilinis uniformement accelerats i l’acció de la gravetat.

La fàbrica i el museu d’Airbus
Just abans de tornar cap a Salt vam parar a la fàbrica d’Airbus per visitar i saber com es fabricaven els seus avions i per veure una mica la història de l’aviació.
Un cop dins la fàbrica d’Airbus ens van explicar que les peces dels seus avions no només es fabricaven en un lloc concret sinó que es feien en diverses parts de tota Europa i després es transportaven a Toulouse mitjançant els avions Beluga, transport marítim i per carretera, per muntar-los allà.

Vam poder observar també el muntatge dels seus nous avions A380, els quals els muntaven de 3 en 3 en un hangar d’uns 40 metres d’alçada. Cada mes produïen 1 o 2 avions en la fàbrica de Toulouse i en tenien uns 200 encarregats per diferents aerolínies. El preu d’un A380 és de 432,6 milions de dòlars.

Després d’això vam visitar el museu d’Airbus on no només hi havia avions de la mateixa factoria, sinó que hi havia avions de diferents èpoques i marques. Allà ens van explicar la història de l’aviació i com en només uns 100 anys ha canviat tant, des de màquines tant simples, fins als avions tant complexes dels que disposem avui dia.  Els avions que jo destacaria com a més importants serien el Concorde, l’A300, l’A400M, el F-8 Crusader, el MIG-15 i el BF-109.